تعمیر کرکره برقی با توجه به قطعه معیوب ، به شکل های مختلفی انجام می شود. تعمیرات این درب ها ، باید با دقت بالایی انجام شود.

کرکره برقی متشکل از قطعات و بخش های مختلفی است. با توجه به اینکه مشکل بوجود آمده از کدام بخش از کرکره است ، به تعمیرات درب می پردازیم. تیغه ها ، ریموت ، موتور ، سنسورها ، میکروسوئیچ ، برد ، ریل ها و … از بخش های مختلف کرکره برقی می باشند.

 

مشکلات رایج کرکره برقی چیست ؟

کار نکردن ریموت ، خرابی باتری ، بهم خوردن تنظیمات میکروسوئیچ ، فرسودگی تیغه ها ، از ریل خارج شدن کرکره ، سوختن برد ، ضربه خوردن کرکره ، عملکرد نادرست کرکره به دلیل نصب نادرست آن ، سوختن موتور ، سقوط کرکره برقی و … از مشکلات رایج کرکره برقی است.

گاهی تعمیرات کرکره اتوماتیک به دلیل بروز مشکلات دیگری مانند نیمه باز یا نیمه بسته شدن درب ، بالا رفتن خود به خود کرکره برقی ، سرعت پایین حرکت کرکره ، خرابی سنسورها ، خرابی جا قفلی و … می باشد.

 

نحوه تعمیر کرکره برقی چگونه است ؟

تعمیرات کرکره برقی در بخش درب کرکره

درب کرکره از قطعات مختلفی تشکیل شده است. درب کرکره را می توان از بخش های اصلی کرکره دانست که خرابی آن ، موجب عمل نکردن کرکره برقی می شود. با توجه به اهمیت این بخش ، مشکل بوجود آمده برای آن باید توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی گردد. مشکل بوجود آمده برای درب ، در سریع ترین زمان رفع شده و عملکرد درب مانند روز نخست می شود. تعمیر کرکره برقی در بخش درب با توجه به تیغه ای که در آن به کار رفته است ، متفاوت انجام می شود.

تعمیرات کرکره برقی در بخش غلطک

غلطک کرکره ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود. اگر درب تا نیمه ها پایین آمده و مجدداً بالا می رود ، می تواند به علت جرم گرفتن غلطک ها باشد. زیرا در چنین شرایطی غلطک نمی تواند کمک کند که درب حرکت رو به جلو داشته باشد.

نامرغوب بودن غلطک ها ، استفاده نادرست از درب ، نصب نادرست و … می تواند از دلایل خرابی غلطک باشد. تعمیرکار غلطک را بررسی نموده و در صورت کثیفی و جرم گرفتن ، به تمیز نمودن آن اقدام می کند. اگر غلطک خراب شده باشد ، چاره ای جز تعویض آن نیست. برای تعویض غلطک حتماً از غلطک های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید تا مجدداً با خرابی زودهنگام آن ، مواجه نشوید.

 

رفع مشکلات بوجود آمده برای کرکره برقی

برای تعمیر کرکره برقی ، ابتدا باید با توجه به مشکل بوجود آمده به تشخیص قطعه معیوب بپردازید. سپس قطعه موردنظر را بررسی و در صورت امکان تعمیر کنید. اگر قطعه موردنظر قابل تعمیر نباشد ، باید به تعویض آن اقدام کنید. ایپاکو ، سابقه زیادی در تعمیرات انواع درب های برقی دارد. مهندسان و تکسنین های ما از تجربه و دانش بالایی در زمینه تعمیرات انواع درب های برقی برخوردار هستند. با توجه به دوره های پیشرفته ای که این تکنسین ها گذرانده اند و مهارت بالایی که دارند ، قادر هستند در سریع ترین زمان به رفع مشکل بوجود آمده برای کرکره برقی اقدام نمایند.

برای تعمیرات درست هر دستگاهی ، مهارت و تخصص حرف اول را می زند. انجام کارهای تعمیراتی توسط تعمیرکاران تازه کار و نابلد می تواند منجر به خرابی های بیشتر شود. لذا باید در انتخاب یک مرکز تعمیراتی حرفه ای و مجرب ، برای تعمیر کرکره برقی توجه بسیار زیادی داشته باشید.

رفع خرابی چشمی کرکره

یکی از دلایل کار نکردن کرکره برقی ، خرابی چشمی است. چشمی یا فتوسل از برخورد کرکره برقی با ماشین جلوگیری می کند. در شرایطی که کرکره برقی کار نمی کند ، پس از تست برق ساختمان و ریموت کرکره به بررسی چشمی بپردازید. می توانید با گرفتن دست مقابل چشمی ، سالم بودن آن را چک کنید. چنانچه با گرفتن دست مقابل چشمی ، صدای آرام قطع و وصل شدن مسیر چشمی به گوش شما نرسید یعنی چشمی خراب است.

نفوذ آب ، کثیفی ، قطعی سیم ها و … می تواند از دلایل خرابی چشمی باشد. ابتدا چشمی را تمیز نموده و در صورت کار نکردن مجدد کرکره ، باید قطع نبودن سیم ها را از درون چشمی بررسی کنید. اگر سیمی قطعی داشت به متصل کردن آن اقدام نمایید. خیس شدن چشمی و شکستگی آن ، چاره ای جز تعویض چشمی ندارد.

از ریل خارج شدن کرکره برقی و نحوه جا انداختن آن

یکی دیگر از مشکلاتی که نیاز به تعمیر کرکره برقی دارد ، از ریل خارج شدن کرکره برقی است. از ریل خارج شدن کرکره برقی به دلیل خرابی میکروسوئیچ است. ابتدا میکروسوئیچ کرکره برقی را چک کنید. شاید میکروسوئیچ خراب نیست و فقط تنظیمات مربوط به آن بر هم خورده است. چنانچه با تنظیمات میکروسوئیچ ، کرکره در ریل خود قرار نگرفت باید موارد دیگر را بررسی نمود.

برای جا انداختن کرکره باید توسط ریموت ، آن را تا حد ممکن بالا ببرید. دو عدد چهارپایه در طرفین کرکره برقی قرار دهید. دو نفر در این شرایط برای جا انداختن کرکره داخل ریل باید کمک کنند. دو نفر بالای چهارپایه بروند. سیستم را خلاص نموده و به آهستگی آن را به طرف ورودی ریل بفرستید. بعد از اینکه به اندازه چندین سانتی متر به ریل وارد شد ، مجدداً سیستم را در وضعیت اتومات قرار داده و توسط ریموت کرکره را پایین بیاورید. پایین آوردن را در چندین توقف انجام دهید. در نهایت ، میکروسوئیچ را تنظیم نموده و به راه انداختن مجدد سیستم اقدام نمایید.