x تبلیغات
سئو

سقف پیش تنیده ( Prestressed ) چیست ؟

 

سقف های تولید شده با این نوع تیرچه ها را ، سقف تیرچه پیش تنیده می گویند. این سقف ها با استفاده از تیرچه های پیش تنیده در ابعاد مختلف از جمله تیرچه پیش تنیده 12 متری تولید می شوند. تکنیک پیش تنیدگی در سال های اخیر ، تحول بزرگی را در عرصه ساخت و ساز بوجود آورده است.

اجرای سقف پیش تنیدگی بدین شکل است که سازنده با به کار بردن کابل های فولادی در غلاف هایی که برای سازه بتنی درنظر گرفته شده است ، موجب افزایش مقاومت و ظرفیت تحمل وزن آنها می شود. کابل ها در مسیر خوابانده شده و در قسمت آخر تیکه بتنی پیوند خورده و کاملاً بسته می شوند. برای تیرچه های عادی از آرماتور و میلگرد استفاده شده اما برای تیرچه های پیش تنیده از کابل ها استفاده می شود.

یک مسئله مهمی که در رابطه با سقف پیش تنیده وجود دارد این است که برای اجرای هر سازه ای به طراحی ویژه ای نیاز است. بنابراین سازنده یا مهندس باید با توجه به این مسئله از تجهیزات مناسب استفاده نموده و تمامی اصول و استانداردهای لازم را رعایت کند.

کاربرد تیرچه پیش تنیده 12 متری

از تیرچه های پیش تنیده در سازه های مختلفی استفاده نموده که با توجه به ویژگی سازه ها از ابعاد مناسب تیرچه ها استفاده می کنند. برخی از کاربردهای تیرچه های پیش تنیده عبارتند از :

  • سازه های صنعتی همانند کارخانه ها ، پالایشگاه ها و ...
  • ساختمان های تجاری
  • سازه های تفریحی همانند سینماها و موزه ها
  • پل ها و سدها
  • پارکینگ های طبقاتی
  • برج ها و مجتمع های مسکونی
  • ساختمان های اداری
  • هتل ها ، مهمان سراها و تالارها
  • و ...

روش های اجرای سقف پیش تنیده

اجرای سقف های پیش تنیده به دو شکل صورت می گیرد که شامل روش چسبیده و روش غیرچسبیده می باشد. هر یک از این روش ها را به صورت مختصر بررسی می کنیم تا با نحوه استفاده از تیرچه پیش تنیده 12 متری و 8 متری و ... تا حدودی آشنا شویم.

روش چسبیده : در این تکنیک ، عبور کابل های پس کشیده از مرکز غلاف های گالوانیزه ای انجام می شود. بعد از فرآیند بتن ریزی و گذر کابل ها ، حفره های موجود را توسط دوغاب می پوشانند.

روش غیرچسبیده : در این تکنیک ، نخست بتن ریزی کرده و بعد از به حد نصاب رسیدن مقاومت فشاری آنها ، کابل ها پیاده سازی می شوند. کابل ها در یک پوشش خوابانده شده و توسط گریس مخفی می شوند.

سقف پیش تنیده در چندین مرحله پیاده سازی شده که شامل قالب بندی ، آرماتوربندی ، بتن ریزی می باشد. مهندسین باید در پیاده سازی هر یک از این مراحل نظارت داشته باشند تا استحکام و مقاومت سقف به میزان حداکثری برسد.

سفارش طراحس دکوراسیون طلا

 دکور طلا طبق سلیقه مشتری همراه با مشاوره کارشناسان ما انجام می شود. به این صورت که؛

  • ابتدا در مرحله اولیه فضا و محیط موردنظر شما اندازه گیری دقیق می شود، سپس کارشناسان طراحی با توجه به متراژ محیط شما جانمایی دکور را انجام می دهند و طراحی 3 بعدی مطابق با اندازه ویترین طلا شما انجام می شود.
  • بعد از اتمام طراحی با توجه به نظر شما مشتری محترم و تنوع جنس و پارجه های موجود در بازار و تولیدی گروه مقدم، اعم از پارچه ای (مخمل، جیر و …) یا چرم وارد مرحله تولید می شود و کارفرما با اطلاع از 0 تا 100 مراحل کار میتواند نظرات خود را به کارشناسان طراحی اعلام کند.
  • بعد از گذراندن مرحله تولید المان های دکور طلا فروشی و آماده سازی تمامی مانکن ها نوبت به اجرا و نصب در محل میرسد، کارشناسان فنی بخش ویترین طلا و جواهر در محل شما مشتری محترم حاضر و تمامی المان های تولیدی را مطابق با طراحی سه بعدی ویترین طلا چیدمان و دکور میکنند.

.

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 صفحه بعد